Az életképes közösségi vállalkozás, hazai társadalmi, közösségi vállalkozási példák – Lévai Gábor

Amikor idén februárban mi lettünk az első „B Corp” Magyarországon, a minősítés megszerzésének folyamata során sokat foglalkoztunk a saját „impact” modellünk azonosításával. Ez jó apropó volt annak átgondolására is, hogy az ügyfeleink mitől tudnak valóban fejlődni, milyen tipikus szervezeti élethelyzetek következnek egymás után, és hogyan lehet ezeket a kihívásokat átvészelni.
Ahogy a gyermek is úgy válik önállóvá és életképessé, hogy folyamatosan növekszik (fizikailag, szellemileg és lelkileg is), egy szervezet is különböző fejlődési szakaszokon halad át, hogy elérje az „életképes” állapotot.
Ez az életképesség nem csak a pénzügyekről szól. Mi fejlesztőként hét plusz két nagyobb területet azonosítottunk, amelyek mind igénylik a törődést, és amelyek között szoros összefüggések működnek.
Egy termék értékesítéssel foglalkozó cégnél például teljesen tipikus, hogy csak „lépcsősen” lehet növekedni. Hol a vevők száma növelhető, hol az értékesíthető termék mennyisége. Ez azonban rengeteg érdekes kihívást eredményez a vevőkapcsolatok kezelésében, munkaszervezésben, vezetői szinten, a cég likviditásában, vagy akár kommunikációs területen is.
Ha számítunk ezekre a kihívásokra, és felkészülünk a kezelésükre, a cégünk nagyobb eséllyel lesz abban a 10%-ban, amelyik megéri az ötödik életévét. Ezért ebben az egy órában arra fogunk gyakorlati példákat nézni, hogy egy társadalmi vállalkozás építése során a szervezet különböző életszakaszaiban milyen buktatókra érdemes figyelni, kik/mik azok a külső és belső erőforrások, amelyek segíthetnek nekünk, és hogyan mozgósíthatók ezek, legyenek magánemberek, cégek, konkurensek, kis, vagy nagyobb befektetők?
A Verynice nevű amerikai design ügynökség összegyűjtötte, milyen tipikus modellek működnek a világban a pozitív társadalmi változás elérésére. Ezek segítenek meghatározni magunk számára is, hogy „miben utazunk”

A pénzügyek mellett sok más területtel is foglalkozni kell, amikor egy társadalmi vállalkozás életképességéről beszélünk.

A szervezetek növekedése olyan, mint a létra. Vannak kulcs lépések, amelyek nem kerülhetők ki, ahogy a létrán is csak a fokok segítségével juthatunk előre.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lévai Gábor bemutatkozása:
Lévai Gábor vagyok, üzletfejlesztő, coach és legújabban potenciális üzleti angyal. Az utóbbi 5 évben – kollégáimmal együtt – civil szervezetek és társadalmi vállalkozások fejlesztésével, társadalmi hatásuk mérésével foglalkozom, erre hoztuk létre a Civil Support Közhasznú Nonprofit Kft-t, és tavaly az Impact Accelerator Kft-t is.
Emellett mostanában olyan társadalmi vállalkozásokat keresek, amelyek már működnek, és a társadalmi hatásuk és fenntarthatóságuk növeléséhez kisebb összegű befektetésre van szükségük.

 
Időpont: aug 26. szombat 11 óra
Helyszín: Kápolnakert – előadótér

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top