Kérdezel vagy csinálod? Élménypedagógia és tapasztalati tanulás – Szabolcs Gergely

Kétféle szemlélet mentén tanulunk a világról: megkérdezhetjük az időseket, “mert ők már tapasztalatból tudják” és kipróbálhatjuk magunkat a való életben saját tapasztalatokat gyűjtve. Mindkettőnek van előnye, hátránya, mindkettőt érdemes megfontolni. De honnan tudjuk, hogy melyikkel járunk majd jobban és hogyan tanulhatunk hatékonyan?
A Gyüttment Fesztiválon Szabolcs Gergely a fiatalabbaknak a és felnőtteknek is bemutatja, hogy hogyan lehet élményekre alapozott, tapasztalati tanulással fejlődni és ez hogyan segíthet a gyüttment lét mindennapjaiban. A digitális nemzedék megjelenése óta egyre fontosabb nagy hangsúlyt fektetni a fiatalok szociális készségeinek, kapcsolódási képességeinek fejlesztésére, hogy egymásnak őszinte arcukat mutathassák, és egymást is tisztán lássák – emberként, útitársként.
Felnőttprogram:
– élménypedagógiai aktivitás a közvetett és közvetlen tapasztalati tanulásról
– Kolb-kör elmélete és a Problémamegoldó ABC, képességeink és személyiségünk tudatos
fejlődéséért
– zóna-modell: biztos az-e a komfortzóna, amit a mindennapi nyelvhasználatban
hallottunk?
A fiataloknak szóló program vázlatos tartalma (ajánlott életkor 11-16 év):
– játékos nyitás a vidám, közvetlen hangulatért
– vezetni és vezetve lenni – avagy a bizalom, felelősség és alkalmazkodás alapjai a
gyermekeknek
– együttműködésen alapuló problémamegoldás a csapattal
– feldolgozó beszélgetés a játékok során felmerült gondolatokról

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük