Elcsendesülés tere a Gyógyító réten

A közösségi és funkcionális fejlődésünk mellett a belső-önismereti fejlődésünket is fontosnak tartjuk, ezért idén az Elcsendesülés Terén bőven lesz rá lehetőségünk, hogy teret adjunk magunknak a jelenlétünk elmélyítésére és saját lelkünk-tudatunk csendjének megtapasztalására. Több féle meditációs, szemlélődő, ülő és mozgásos önismereti műhely vár minden csendülni vágyót!

A letölthető programbontást itt találod.

Tóth Dalma

dalma gyüttment.jpg

Tóth Dalma vagyok Zen gyakorló, Zen Shiatsuval és önismereti ülő- és mozgásformákkal foglalkozom. 

Csend a lelke – Önismereti szemlélődő mozgás

Ebben az együtt töltött órában zen- mindfulnessben  és szabad mozgásban (kontakt improvizáció, butoh) fogunk elmélyülni használva zen fókuszokat –gondolatokat,  testünk mozgását, az érzékeinket, a légzésünket, kapcsolódva befelé a saját csendünkhöz és kifelé egymáshoz és a világhoz.  A lecsendesedett tudat úgy látja a világot, ahogyan az van a maga valódi, tiszta szépségében.

Csend a lelke – Zen- Érintés

Ebben a műhelyben a Zen filozófia és gyakorlás adja meg az alapot, hogy elmélyüljünk az érintés művészetében. Zen-mindfulness és Shiatsu fókuszokat fogunk alkalmazni egy rövid vezetett mozgás meditáció után, majd párokban fedezzük fel, hogy mit jelent teljesen kiüresedve, elvárás nélkül figyelni és érinteni. 

Zen csendesülés

Reggelente és délutánonként közösen tapasztalhatjuk meg a fókuszált elme csendjét és merülhetünk el belső csendünkben. A meditáció 2×20 perces lesz, hogy legyen időnk valóban megtapasztalni mit jelent közösen csöndben ülni.

Gyöngyösi Kincső 

01.JPG

Meditációs friss-ülések

Több, mint 10 éves terapeutaként való munkám során arra jöttem rá, hogy valójában az embereknek a Csend hiányzik.  Az a belső csend, ahol találkozhatnak önmagukkal. És mivel a meditációval kapcsolatosan sok a tévképzet és valahogy piedesztálra van emelve, sokan azt hiszik, hogy az valami bonyolult dolog, ezért eleve el sem kezdik… Célom az, hogy ezt az utat emberközelivé és elérhetővé tegyem, és megmutassam, milyen egyszerű.

A 2 óránkénti 15 perces meditációs alkalmak sűrűsége miatt behívja az embereket, hiszen nem maradnak le róla, így aki részt vesz akár egyszer is, az hazaviheti az alapokat.

Azaz, a rövid üzenet: „gyere, csak 15 perc, és majd meglátod, milyen egyszerű, és mennyi idővel ér fel!” 

Szaladják István 

pisti.jpg

Visszatérés a csendbe: Zen gyakorlás

Szaladják Taikyo István egykori filmrendező, zen tanító elvezet minket a Zen világába és annak gyakorlásának alapjaiba.  A meditáció előtt tapasztalatokat és főbb támpontokat oszt meg, illetve válaszol kérdésekre a gyakorlással kapcsolatosan. 

Selmeci József Csongor 

selmeci csongor.jpg

Meditáció

Selmeci József Csongor vagyok, csaknem 30 éve foglalkozom jógaoktatással, és 15 éve a megváltozott tudatállapotok kutatásával.  A Magyar Jóga Társaság, a Magyar Jóga Akadémia, az AHIMSZA Jógaközpont, a Jógaterápia Kft. alapítója és vezetője, a Kaivalyadham Jóga Intézet magyarországi képviselője vagyok.

A meditáció a belső békén és a nyugalmon keresztül elérhető azon tudatállapot, ahol az ember hozzáfér a tudatalattijában tárolt egyetemes bölcsességhez, amivel sokkal könnyebben tudja megoldani problémáit. 

A meditációs tudatállapot tehát a kreativitás forrása. Ezt fogjuk kipróbálni a közös gyakorlásunknál. 

Pásztor Gyula  

C:\Users\user\Downloads\gyuszportré.jpg

Pen-szom egységgyakorlat 

A beszéd megszüntetésével a környezetünkre és a körülöttünk lévő társainkra fókuszálunk, és megfigyeljük automatikus reakcióinkat, hogy mikor és milyen szándékból akarunk megszólalni.

A megszokott kommunikáció hiányában érdekes felismerésekre lehet szert tenni.

Az egységgyakorlat egy közös beszélgetéssel és egy rövid meditációval indul reggel 8-tól, majd 12-ig tartjuk a gyakorlatot.

Eisler Kornél 

C:\Users\Edina\Downloads\IMG_20190731_115444.jpg

Belülről mozdulni – Autentikus mozgás    

Benyithatsz belső világodba, és elmerülhetsz benne, egy radikálisan egyszerű és szabad módszer segítségével.

Scroll to Top